2015. szeptember 6., vasárnap

Az elátkozott hercegnő • Kritika

  Rögtön az elején szeretnék neked gratulálni, amiért ennyi kitartásod és szorgalmad van! Nem lehet könnyű vakon vezetni, összetartani, építeni egy ilyen internetes birodalmat, de te átküzdötted magad az akadályokon. Látom a rengeteg fejlődést a munkádban, és a rengeteg odaadást.
  Irigylésre méltó a viselkedésed. Minden bloggernek és bloggerinának ilyennek kéne lennie!

Az oldal elérhető a képre kattintva:



Cím:
Nincs vele különösebb probléma. Illik a történethez, utal a történet alapjára, és talán lehetne egy kicsit frappánsabb, mégsem menekülök tőle a világ végére.

Fülszöveg:
Megkapó. Érdekes, izgalmas és beindítja az olvasó képzeletét. Több kérdésem is felmerült, ami mind arra ösztönzött, olvassam el a történetet. Vajon miért nem hat az átok arra az egy férfira? Hogyan átkozták meg a hercegnőt? És hogyan jöttek rá? Milyen szokásai vannak Inclairyának?
Én nem árultam volna el, hogy mit akar a fogva tartó. Esetleg csak nagyon halvány utalást tettem volna rá, hogy még kíváncsibbá tegyem az olvasókat, de ez csak egy apró észrevétel.
Helyesírási hibákat nem találtam, ez dicséretes!

Alapsztori és a kivitelezés:
A történet Coralie-ról és az ő kalandos, balsorsú életéről szól. Coralie Norfelis Inclairya hercegnője, azonban az élete cseppet sem olyan egyszerű, mint a királyi udvar tagjaié általában. Ugyanis a lányt megátkozták, minden férfi, akire ránéz holtan esik össze.
Az alapötlet nagyon tetszik. Egy olyan témát választottál, ami szinte már lerágott csontnak számít, mégis kiszínezted az átokkal, és a háborúval. Ezek a szálak teszik mássá a történeted.
Azonban nekem egy kicsi csalódás volt a háttér. A háttéren a kort és a nyelvezetet értem.
A fülszöveg alapján egy kicsit középkorias, néhány fantasy elemmel megspékelt sztorira asszociáltam. Lehet, hogy csak azért, mert épp most fejeztem be egy Neil Gaiman könyvet, és kezdtem bele egy másikba. Szerintem ezt tisztázhatnád a fülszövegben, vagy az információk között, nehogy más is félreértsen valamit.
Ezt a kis... zökkenőt kárpótolta a helyesírásod, és a fogalmazásod. Helyesírási hibákat nem, elírásokat csak elvétve találtam. A mondataid kerek egészek, leírod, amit le kell, de szerintem néhány dolgot részletezhetnél. Coralie érzéseit az anyjával való viszonyával kapcsolatban, az érzéseit a bezártsággal kapcsolatban. És ilyen apró mozzanatokat. Természetesen nem kell még azt is leírni, hogy hogyan repülnek a madarak az égen. Csak meg kell találnod a stílusod, amivel megtudatsz, mégsem kilométeres fejezeteket írsz.
Ezzel szerintem nem lesz gond, mert ahogy láttam rengeteg fejlődést mutattál már a második fejezetben is. Láttam, hogy valaki szólt, sok a párbeszéd, és te azonnal váltottál a következő részben. Ezt teszi egy jó író.

Karakterek:
Imádom a névválasztásaidat! Nem hétköznapiak és szépek. Megnyertél velük.
A szereplőkről nem beszélnék egyesével, mert nem derül ki sok minden róluk. Ami az egyik legnagyobb hiba egy történetben. Ha nincsenek kidolgozva a szereplőid a történet lapos és élvezhetetlen lesz. Adj nekik emlékeket, apró hibákat, külső jegyeket, kedvenc dolgokat, amiket szerethetnek, hobbikat, amiket űzhetnek!
Inkább legyen a cselekmény lassú, minthogy a karakterek zsinóron lógó bábok legyenek! 

Összességében a helyesírásoddal nincs baj, de dolgozd ki a részleteket, és a szereplőket! Mint már mondtam rengeteg fejlődést látok az első és a legutóbbi fejezet között, továbbra is így folytasd!
Ginny

2 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm szépen a kritikát, az elismerő szavakat, és az észrevételeket! Mindenképp igyekezni fogok, hogy megfogadjam őket. :) Igen, azt lehet, írnom kellett volna, hogy ez a történet a mi korunkban játszódik, csak egy olyan helyen, ahová még nem jutott el a civilizáció. Ennek majd később lesz jelentősége, de valahogy beépítem a fülszövegbe. Szép hetet neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én köszönöm, hogy megfogadod az észrevételeimet! Örülök, hogy segíthettem! :)
      Szép hetet neked is!
      Üdvözlettel,
      Ginny

      Törlés